vrijdag 6 november 2009

Update: wat ben ik aan het doen geweest

Het is weer al een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets heb op gezet. Ik ben met vanalles bezig en ben ondertussen al vijf weken bezig op mijn stageplaats.

Daar begin ik eindelijk alles wat te snappen nu het duits ook beter begint te gaan. Het is niet het perfecte moment dat ik hier ben, ze zitten in een naloop van de recessie met een soort herstructurering die ik niet helemaal begrijp. Daar ben ik bezig met een nieuw concept voor meer “sustainable” caravaning. Dat is nogal een opgave, omdat er eigenlijk niet veel met de klassieke dingen te doen vallen zoals materiaalggebruik, energiegebruik en zo, zodat de verbeteringen op andere vlakken gezocht moeten worden. Maar dat is net wat ik graag doe, dus geen probleem. En ondertussen leer ik veel bij daar, vooral schetsen en ik ken ongeveer alle types van caravans en mobilhomes van binnen en van buiten.

Daarnaast ben ik ook aan het ontwerpen voor mezelf ‘s avonds. Zo ben ik aan een velomobiel aan het werken, nu ja verschillende types. Maar dat is nog top secret.

Hieronder toch een impressie van een concept dat al is afgevoerd, wegens te gewoon en te veel lijkend op iets waar de concurrentie twee welen geleden is mee afgekomen ( deze schetsen zijn een maand oud).

DSCF9185

Ik heb ook eindelijk ook een gitaar gekocht. Een volledige klassieke gitaar met een cederen bovenblad en matte lak, interresant he. Daarvoor ben ik ook nog iets aan het ontwerpen voor het versterken, maar dat ligt wat stil, want ik zou een prototypke willen bouwen maar daar heb ik hier niet echt de materialen voor.

Daarnaast ben ik verzijld geraakt in de lokale coushsurfing-community (voor diegenen die dat niet kennen klik hier ). Heel plezant, Ik leer hier allemaal mensen kennen van over heel de wereld en mensen van duitsland die heel graag reizen en overal al zijn geweest. Vorige week hebben we een internationaal diner gehouden met eten van Maleisie Australie Duitsland Polen Belgie Venezuela en zo. Het is wel grappig dat de meeste van die mensen zeer enthousiaste wereldreizigers zijn, en dat ik niet zo’n fervent reiziger ben.

Euhm, wa nog, misschien wa prentjes. Maare die heb ik bijna niet, probleem

Oh ja. Ben aan een filmpje begonnen (na 4 scenarios te hebben geschreven waarvan er al twee zijn weggegooid)

Hier is een test van het absolute begin:


Voor de rest heb ik net ne map met foto’s gevonden die voor de volgende keer is.

Daag allemaal.

Geen opmerkingen: