zondag 11 oktober 2009

Botanische Tuin

Karlsruhe is een echte woonstad. Buiten enorm veel huizen en een grote winkelstraat is hier niet super veel te zien (het aantal cafes ligt een heel stuk lager dan in Antwerpen. Maar rondom de stad (helemaal niet zo ver weg, 100 m van de grote winkelstaat bv.) liggen er veel parken. Een ervan is het park achter het kasteel. Geweldig mooi en super groot. Aan da park zit ook nen botanische tuin die bij het kasteel hoorde vroeger, enorm sjiek. Te vergelijken met de Kruidentuin in antwerpen, maar dan 3 keer zo groot, en da is ook zo met de kaktus serre.
Dees een klein overzicht van de botanische tuin :

Van botanische tuin Karlsruhe

De volgende details vind ik enorm mooi. Dit afdak van een terras van smeedwerk is echt enorm mooi. En een tweede is de MOOISTE CONIFEER die ik tot nu toe heb gezien. Nu hoor ik u al denken (jaja, dat kan ik),:"een mooie conifeer? da bestaat niet", Nee nee, coniferen, de allomtegenwoordige haagplanten bij nieuwbouw-fermettewijken kunnen toch blijkbaar in een mooie vorm voorkomen, getuige hiervan de Onderstaande foto. Dus mama, als ge die conifeer in uwen tuin dan toch ni wilt wegdoen, trekt em dan krom, dan gaat die er misschien ook zo uitzien, en dan staat er tenminste ne mooien boom.

Van botanische tuin Karlsruhe

Van botanische tuin Karlsruhe

Voor de Rest heb ik nog wa panoramische fotos van de tuin en van de bloemen (speciaal voor mama, sorry papa, geen groenten.)en van de tuin algemeen en zo van die dingen.

Van botanische tuin Karlsruhe

Van botanische tuin Karlsruhe

Van botanische tuin Karlsruhe

1 opmerking:

Unknown zei

Manneke,
Ik kom er eindelijk eens toe om uwe site te bekijken. Het ziet er al schitterend uit. Bende nu echt al bezig met het werken zelf?
Hoe verloopt dat? Binnekort zullen we eens mailen voor iets af te spreken wanneer ik eens kan afzakken naar karlsruhe.

So, ich wünsch dir noch alles güte und viel erfolg...

Groeten geert.